خورشید گرفتگی و جایگاه ما در کیهان


سایه ماه یک منحنی را دنبال خواهد کرد مسیربا حرکت از اقیانوس آرام، رسیدن به سواحل غربی مکزیک در حدود ساعت 11 صبح MST، به شمال شرقی سفر می کند، در حدود ساعت 11:30 صبح MST (1:30 بعد از ظهر CDT) وارد تگزاس می شود، و از ایالات متحده از طریق مین در ساعت 12:30 MST (MST) را ترک می کند. ساعت 3:30 بعد از ظهر به وقت شرقی) و در نهایت استان های دریایی کانادا در اقیانوس اطلس شمالی را در ساعت 12:45 بعد از ظهر MST (4:45 بامداد پس از میلاد) ترک می کنیم.

خورشید گرفتگی 101

خورشید گرفتگی کامل به لطف یک تصادف اتفاقی رخ می دهد – اندازه های بسیار متفاوت خورشید و ماه تقریباً به طور کامل با فواصل بسیار متفاوت آنها جبران می شود، بنابراین اندازه آنها در آسمان یکسان به نظر می رسد. این بدان معناست که وقتی مدار ماه آن را بین زمین و خورشید می برد، قرص خورشید را کاملا مسدود می کند. به دلیل تغییرات در مدار ماه، گاهی اوقات کمی دورتر از زمین است و نتیجه آن یک گرفت حلقوی است که در آن ماه به طور کامل خورشید را نمی پوشاند و به جای یک خسوف کامل، یک “حلقه آتش” درخشان را تشکیل می دهد.

خسوف کامل زمانی شروع می شود که ماه در مقابل خورشید حرکت می کند و قرص درخشان ستاره ما را مانند یک هلال درخشان نشان می دهد. در یک گرفت جزئی، مسیر ماه از مرکز خورشید عبور نمی کند، بنابراین خورشید به سادگی به یک هلال کوچک می شود، سپس با ادامه ماه به مسیر خود، دوباره رشد می کند. در یک خسوف کامل، هلال باریکتر و باریکتر می شود تا جایی که آنقدر نازک می شود که دیگر یک هلال نیست، بلکه رنگین کمانی از نقاط درخشان به نام مهره های بیلی است (در ادامه در مورد این پدیده بیشتر توضیح خواهیم داد). آنها یکی یکی بیرون می روند تا سرانجام تمام صورت خورشید مسدود می شود.

خورشید گرفتگی کامل آسمان ایالات متحده را در 21 اوت 2017 تاریک کرد. اوشکوش، شهری در شن‌هیل‌های نبراسکا، بهترین مکان برای مشاهده کسوف بود. این تصویر لندست 7، شهر را در ساعت 11:33 صبح به وقت محلی در 18 آگوست 2016، یک سال قبل از خسوف کامل نشان می دهد.

برای یک ناظر روی زمین، وقتی این عبور اتفاق می افتد، آسمان تاریک می شود، دما کاهش می یابد و حیوانات حتی ممکن است رفتار عجیبی داشته باشند. و، از همه مهمتر، محو شدن قرص درخشان خورشید، تاج نازک را آشکار می کند: رشته هایی از گاز فوق گرم که در تمام جهات از خورشید امتداد دارند. آنها معمولاً در تابش خیره کننده خورشید گم می شوند، اما یک کسوف کامل آنها را با شکوه تمام نشان می دهد.

در پایان ماه گرفتگی، این فرآیند به ترتیب معکوس انجام می شود – ابتدا یک نقطه نورانی درخشان ظاهر می شود، سپس مهره های بیلی، سپس یک هلال از پشت ماه بیرون می آید. نیمه نور عجیب یک ماه گرفتگی جزئی مدتی طول می کشد تا ماه کاملا حرکت کند، اما دوره گرفتگی کامل فقط چند دقیقه طول می کشد.

مهره های بیلی و کوه های ماه

خورشید گرفتگی. نور خورشید از پشت شبح دایره ای سیاه ماه می تابد.

خسوف ممکن است یک پدیده کاملاً نجومی به نظر برسد، اما ارتباط شگفت انگیزی با کار انجام شده توسط مرکز علوم نجومی USGS. مهره های بیلی، آن نقاط نورانی که درست قبل از کسوف کامل خورشید باقی می مانند، در واقع ناشی از توپوگرافی ناهموار سطح ماه هستند! نقاط با ارتفاع پایین به قرص خورشید اجازه می دهند فقط کمی طولانی تر از نقاط ارتفاع بالا به بیرون نگاه کند. اگر ماه کاملا صاف بود، هیچ “مهره ای” وجود نداشت، فقط یک هلال بی نهایت کوچک که به آرامی به هیچ وجه محو می شود.

آموزش فضانوردان در فلگستاف، 1968.

مرکز علوم اخترشناسی USGS به دلیل تخصص خود در توپوگرافی فرازمینی، با استفاده از نرم افزار فتوگرامتری تخصصی برای استخراج مدل های دقیق زمین دیجیتالی (DTMs) ماه، مریخ و دیگر اجرام از تصاویر ماهواره ای، شهرت جهانی دارد. زمانی که ناسا به مطمئن ترین موزاییک های تصویری و توپوگرافی ممکن نیاز دارد، مانند هنگام فرود یک مریخ نورد بر روی مریخ، آنها رجوع به USGS Astrogeology شود.

اخترژئولوژی سابقه طولانی در همکاری با ماموریت های ناسا دارد. این مرکز در سال 1963 برای نقشه برداری از ماه و آموزش فضانوردان آپولو تأسیس شد تا زمانی که آنها پا بر روی سطح ماه گذاشتند، بتوانند مفیدترین نمونه ها و مشاهدات ممکن را جمع آوری کنند. در طول سال‌ها، این مرکز نقش مشابهی را در مأموریت‌های رباتیک ایفا کرده است: ارائه تخصص علمی و فنی برای پردازش طیف گسترده‌ای از داده‌ها و به حداکثر رساندن بازده علمی هر مأموریت. اکنون، در حالی که ناسا برای بازگرداندن انسان ها به ماه آماده می شود، مرکز زمین شناسی نجومی به ریشه های خود بازگشته و درگیر آموزش گروه بعدی ماه نوردان و ارائه نقشه های پایه برای ماموریت های آرتمیس است.

مشاهده Eclipse

اگر می‌توانید در 8 آوریل در مسیر کلیت قرار بگیرید، یا حتی اگر در منطقه‌ای هستید که در آن خسوف جزئی خواهید دید، ارزش آن را دارد که برای دیدن آن وقت بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که از عینک خورشید گرفتگی برای نگاه کردن به خورشید در زمانی که خورشید کاملاً گرفته نشده است استفاده کنید. حتی بخش کوچکی از نور خورشید به اندازه کافی روشن است که به چشمان شما آسیب برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت Eclipse، نگاه کنید این وب سایت ناسا

یک راه عالی برای مشاهده ایمن خورشید در حالی که خورشید تا حدی گرفته است استفاده از یک پروژکتور سوراخ سوزنی است. تو می توانی یکی را انجام دهید در خانه یا از وسایل خانه که قبلاً سوراخ های کوچکی در آنها وجود دارد، مانند آبکش استفاده کنید. اگر یکی در دست دارید، حتی می توانید از a استفاده کنید توپ دیسکو!

کسوف ها نمایش واضحی از زیبایی جهان طبیعی و همچنین گواهی بر توانایی ما در درک و پیش بینی فرآیندهای فیزیکی در جهان هستند. آن‌ها به ما یادآوری می‌کنند که ما در سیاره‌ای هستیم که در یک رقص باشکوه با ماه و خورشید در فضا می‌چرخد، و اینکه سیاره ما یکی از بسیاری از جهان‌هاست که همه به زیبایی و جذابیت جهان ماست.

بنابراین در 8 آوریل، بیرون بروید، عینک ماه گرفتگی خود را بزنید و به بالا نگاه کنید!

رایان اندرسون
فیزیکدان پیشرو برای AstroComm

سارا بلک
دانشمند فیزیک، رئیس GIS سیاره ای

لوری پیگه
دانشمند فیزیک، مدیر شبکه های اجتماعی

گرگ وان
زمین شناس پژوهشی، مدیر ترویج





Source link