قطعنامه دیرهنگام سال نو: زندگی را جشن بگیرید!


اگر ما را دنبال کرده اید اخبار اکتشاف مریخ، خواهید دانست که دانشمندان منتظر روزی هستند که بتوانند فریاد بزنند “اورکا! روی این سنگ فضایی مرده و شناور، زندگی وجود دارد!» خوشبختانه، یک زمین شناس رباتیک 2260 پوندی که در دهانه Jezero در مریخ زندگی می کند به نام Perseverance (یا به اختصار «پرسی») به آنها کمک می کند تا کمی به این هدف نزدیک شوند.

یکی از اهداف Perseverance کمک به بشریت در جستجوی حیات باستانی در سیاره سرخ است. برخلاف خواهر و برادرهای مریخ نورد قبلی خود، ابرقدرت پرسی در توانایی اش در ذخیره نمونه های سنگی نهفته است که زمین شناسان آن را به اندازه کافی جالب می دانند که برای بازگشت نهایی به زمین حفظ شود. این بسیار شبیه به نحوه جمع آوری زباله ها در شکم ربات وال-ای است. با این حال، پرسی مواد داخل آن را خرد و فشرده نمی کند (این باعث ایجاد مقداری می شود کاملا عصبانی دانشمندان، ما فرض می کنیم).

صخره هایی که گرفته می شوند را می توان از a بازیابی کرد ماموریت آینده، سپس برای مطالعه دقیق به زمین منتقل شد. ماندگاری یک دارد طیف وسیعی از تجهیزات با تکنولوژی بالا روی هواپیما، از جمله حسگرها و ابزارهایی که امکان مطالعات تحلیلی سنگ‌های در حال حرکت را فراهم می‌کنند و تصمیمات نمونه‌برداری را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

آیا می خواهید تصور کنید که نمونه برداری چگونه خواهد بود؟ این انیمیشن را ببینید و با ما در مورد آن هیجان زده شوید.

وقتی از دکتر کن هرکنهوف، دانشمند بازنشسته در مورد اهمیت مأموریت های مریخ پرسیده شد، بر اهمیت بازگرداندن نمونه به ذهن دانشمندان تأکید کرد. «بازگشت نمونه‌ها از مریخ است طولانی هدف جامعه علوم سیاره ای بود. متخصص موضوعدکتر هرکنهوف بیش از 25 سال در زمینه علوم سیاره‌ای بوده است و در طی سال‌ها در ماموریت‌های حیاتی بسیار شرکت کرده است – و اخیراً یکی از اعضای تیمی بود که انتخاب کرد کدام یک از نمونه‌های پرسی برای این مأموریت حفظ شود. بازگشت به زمین

واقعا پرسی چیست من به دنبال اما در این صخره ها، و دانشمندانی مانند دکتر هرکنهوف چگونه تعیین کردند که کجا به دنبال نمونه بگردند؟ امضاهای بالقوه زیستی، یا نشانگرهای حیات، مانند یون ها، عناصر و ایزوتوپ های خاص، حیاتی ترین اطلاعاتی هستند که دانشمندان می توانند از سنگ هایی که پرسی مشاهده می کند به دست آورند. در حالی که ما در مورد شیمی مربوطه صحبت نخواهیم کرد، فقط بدانید که اگر یک امضای زیستی هم در سیاره دیگر و هم در زمین شناسایی شود، نشانگر بزرگی است که حیات همانطور که می‌دانیم ممکن است با برخی از کیفیت‌ها وجود داشته باشد (یا هنوز وجود داشته باشد). سیاره. به عنوان مثال، به همین دلیل است که وجود آب در سیارات دیگر برای دانشمندان سیاره‌شناس بسیار مهم است – این نشان می‌دهد که شاید رودخانه‌ها، دریاچه هایا دریاهای این سیارات دارای حیات میکروبی شبیه به آنچه در حال حاضر روی زمین است وجود دارد.

دهانه Jezero، جایی که Perseverance برای اکتشاف فرستاده شد، منطقه ای است که به طور بالقوه می تواند از نظر یافتن نشانه های زیستی غنی باشد، زیرا تصور می شد در دوران شکوفایی خود یک دلتای رودخانه بوده است.3.5 میلیارد سال پیش) که به دریاچه جزرو که اکنون خشک شده است می ریزد.

سپس، در ماه مه 2023، پرسی صخره‌ای به نام «آبشار اسول» را کاوش کرد که قطعاً ارزش جشن گرفتن دارد. به گفته ناسا، تجزیه و تحلیل سنگ از پرسی با قرائت هایی که سرشار از فسفات بیوسیگناتور هستند، انجام شد.

شکل زیر آبشار اوزل را با فهرستی از مواد شناسایی شده در آن، از جمله مناطق بزرگ در مقیاس میلی متری غنی از فسفات نشان می دهد. داده های PIXL روی تصویر قرار گرفته اند. مربع های رنگی مناطق مختلفی را نشان می دهد که پرتو اشعه ایکس PIXL در حال اسکن سطح سنگ است. یافته های کامل ناسا را ​​اینجا بیابید.

اگرچه ممکن است برای غیر دانشمندان به اندازه ایده برخورد پرسی با یک مرد سبز کوچک هیجان انگیز نباشد، مطمئن باشید، این یک چیز بزرگ است. فسفر عنصری است که به عنوان سنگ بنای شکل گیری زندگی آنگونه که ما می شناسیم در نظر گرفته می شود. این ماده در DNA و غشای سلولی تمام حیات روی زمین یافت می شود و به عنوان راهی برای ذخیره و انتقال انرژی در موجودات زنده عمل می کند.

دانشمندان USGS مانند دکتر رایان اندرسون، دکتر پل گیسلر و دکتر لورن ادگار در حال حاضر اعضای تیمی هستند که به پرسی در بررسی زمین‌شناسی کمک می‌کنند و مطمئن هستند که این کشف یکی از اولین‌هاست. لحظات «اورکا!» که با این ماموریت مشخص خواهد شد.

دانستن اینکه ما می توانیم تصاویری از مریخ را با با وضوح بالاتجزیه و تحلیل نمونه ای را دریافت کنید که از استدلال برای حیات در مریخ پشتیبانی می کند و a بالگرد برای پرواز در جو نازک سیاره، ما از قبل تحت تاثیر دستاوردهای مریخ قرار گرفته ایم. با این حال، ما صبورانه منتظریم تا ببینیم وقتی انسان‌ها بالاخره از خورشید به سیاره چهارم منتقل می‌شوند، چه خواهیم یافت، و هیجان‌زده هستیم که در آینده ماموریت های آرتمیس به ماه باعث پیشرفت اکتشافات فضایی انسان در اعماق منظومه شمسی خواهد شد.

اگر می‌خواهید یکی از تصمیم‌های امسال خود را با به‌روز ماندن از جدیدترین علوم سیاره‌شناسی بگیرید، با ما در تماس باشید. اخبار و صفحات در شبکه های اجتماعی



Source link